Έτσι συσχετίζονται τα έσοδα με τα έξοδα και προσδιορίζεται αν η επιχείρηση είχε κέρδος ή ζημιά από μια συναλλαγή.
Παράδειγμα:Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ακολουθείται η αρχή της συσχέτισης εσόδων - εξόδων για λόγους συνέπειας.
Τα έξοδα πωλήσεων πρέπει να αναγνωριστούν όταν γίνουν οι πωλήσεις (και όχι όταν πληρωθούν από την επιχείρηση).
Οι μισθοί των υπαλλήλων αναγνωρίζονται σαν έξοδο την εβδομάδα που δούλεψαν κι όχι την εβδομάδα που πληρώθηκαν.
Παράδειγμα:
Η διαφήμιση αναγνωρίζεται ως έξοδο στο έτος πραγματοποίησης, καθώς μπορεί να μετρηθεί το μελλοντικό οικονομικό όφελος και δεν είναι βέβαιο ότι θα φέρει έσοδα στο μέλλον.